Citizen UA Опубліковано 17 травня, 2016 Report Share Опубліковано 17 травня, 2016 (змінено) Вот, чо надыбал на просторах ФБ. Отличный текст Анджей Ковальський21 год · Про історію, про соплі і п#здюлі.Загалом як сприймається історія пересічним посполитим: набір фактів і дат. Досить часто нудних і не цікавих для більшості.Виникає закономірне питання - з якого переляку так? Все досить просто - те як нам викладали цю історію в школі.А викладали нам її здебільшого в наступному контексті (тут і далі будуть цитати від живих і не зовсім Класиків): "бо всі люди - це браття на землі". Вся торба такого підходу полягає в тому, що наша методика викладання історії в школі сконцентрована саме в такому ключі. Але ж ця крилата фраза має продовження. А от в нашій ситуації його немає.Тобто нас вчать всіх любити і прощати. Що не есмь гут. І собак тут заритий ось в чому - такий підхід убиває наглухо критичне мислення, аналіз і вміння робити узагальнення та висновки.Як результат ми маємо у вигляді історичного надбання так звану "історію плачу". В нас не виховуються за допомогою Історії і Літератури люди які можуть адекватно сприймати минуле і абстрагувати його на сьогодення.Простий приклад з літературою: в шкільній програмі з цієї самої літератури стоїть та ж "Наймичка" - можна довго дискутувати на тему що і як хотів сказати автор, але як сприймають це діти? Дайте це прочитати учню класу так 6-7 і ви багато чого цікавого дізнаєтесь. Але головне, що це вганяє читача в стан чорного депресняка. А нам потрібне трошки інше. Але це література, тут нехай притомні філологи розбираються. Приклад другий: історія (тут буде цікавіше).Беремо перше що трапляється під руку - скажімо тих же козаків. В шкільному курсі їх зображують досить непогано, дано причини виникнення цього досить своєрідного явища. Але є одне але... В жодному підручнику не сказано про те що з себе представляв рядовий козак в середині, от такий парадокс - про шаровари і блять шаблю з оселедцем всі чули і бачили, а от про те що ж таке є козак Made in Ukraine XV-XVII century edition - ні слова.Дочитали до цього моменту - проведемо дослід."Зоя Жорівна (сатаніючи). Піонер Гриша, до дошки!Мирон Опанасович. Спокійніше, Зоя Жорівна, спокійніше.Піонер Гриша (бадьоро). Жаба живе в саду, живиться продуктами народного господарства, тому жаба – шкідник, її треба знищувати. Наш народ вже даво оголосив війну жабі.Зоя Жорівна. Проведи дослід." Зверніть брузверя, візміть олдскульного папірця і нашкрябайте на ньому ваші уявлення про цих самих козаків, папірця згорніть і запхайте під клавіра - потім перечитаєте і подумаєте.Так от точки зору пересічного школярус обикновенус козаки постають такими собі альтруїстами і філантропами, котрі ладні були все віддати за трудовий народ, любили всіх і вся і жертвували собою направо і на ліво.І тут починається саме цікаве - школяр начитавшись про подвиги тих самих козаків намагається перенести це на реальне життя. І це саме життя боляче пиздячить кальоним ломом по дитячому світосприйняттю. Що бачить кіндер? Кожна хитровистругана падлюка намагається сучасних альтруїстів (у їх сприйнятті - козаків) використати в своїх меркантильних цілях. Ніхріна не нагадує в сучасних реаліях?Кіндер почісуючи потилицю робить висновок - альтруїз не есмь гут, веде до певних проблем на філейну частину організму і так жити проблемно. Але ж козаки - захисники народу... (і далі по списку, скажете ви). А козаки не були довбнями. І за своє відкручували всіляким хитровиструганим довбешки. Візьмемо Криштофа Косиньського і його повстання 1591—1593 років. (пхаємося в ці самі тирнети і шукаємо наступну книженцію: Історія України Струкевич, Романюк, Пірус 8 клас 2008 року видання, слинимо пальця і відкриваємо сторінки 46-48 у паперовому варіанті) Заради справедливості слід зазначити, що написано підручник непогано, але моя бл##ська перфекціоністська натура вимагає кращого.Закваска сюжету в підручнику: Косинський отримав за бойові заслуги від польського короля маєток і місцевий хитровиструганий таваріщ у нього цей самий маєток рейдернув. Нічого не нагадує?Так от, в голові школяруса крутиться питання: з якого переляку козаки попхались за Косинським (хоч їм і не заплатили за службу), котрий був шляхтичем, вище по тексту книжки прямо тицяють читача носом, що шляхта виступала гнобителями і бяками у своєму ставленні до трудового народу.Нахрін їм впало за нього вписуватись? В результаті всі отримали по горбу, більшість з летальними наслідками.А от в підручнику якраз відповіді і немає.Є про релігійність козаків, про звичаї і традиції, військове мистецтво і боротьбу з зовнішніми загрозами. Все до банальності просто.Косинський був "своїм", був одним з козаків. Його, незважаючи на походження поважали, і не за це саме походження. А за конкретні справи. Коли діло дійшло до прямих розборок - за нього вписались більшістю голосів.Бо козак це не шаровари, шабля і оселедець на макітрі. Про це в підручнику не написали, хоч і мали б.Великими жирними літерами. Козак - це в першу чергу внутрішній стан людини. Стан світосприйняття. В козаків було чітко поставлене питання світосприйняття і самоідентифікації: триматись своїх, не спускати "чужим" і далі по списку.Зовнішні атрибути у вигляді шароварів, шабель і оселедців - це лише система індентифікації "свій-чужий".При тому що в соціальну верству козаків вхід був вільний, але вихід проблемний. Якщо ти потрапив сюди - то грай за правилами. І будь готовий до того що колись доведеться "впертись рогом" і відстоювати своє право бути вільним, носити шаблю і оселедця. Бо в іншому випадку пострижуть з тебе шерсть і таких як ти слідом - якщо прогнешся. Чомусь пересічний селянин, як і пересічний шляхтич середньої руки, не ризикували ставати поперек дороги цим самим козакам.Якщо покурити джерела з історії 15-17 століття, то побачимо цікаву картинку: козацтво за м'ясо не рахували тих хто був зовні їх верстви. І не тому що були такі горді і зазнайкуваті, а тому що прекрасно розуміли до вони живуть і з ким мають справу.Могли легко натовкти пику як пересічному посполитому в шинку, так і знести довбешку якомусь зазнайкуватому шляхтичу.А за підколки на національному чи релігійному ґрунті розмазували на найближчій стінці.У багатьох виникне питання як вищенаписане стосується "історії плачу"? Дуже просто і буденно. Вся наша історія зводиться до одного простого висновку, який виникає в голові школяруса обикновенуса, без пояснення вищесказаного в контексті історичних подій: воювали, боролись - а в результаті ніхріна не вийшло всі померли і давайте поплачемо. Учням не пояснюють, що козаки були досить меркантильною верствою. Котрій було з прибором покласти на оточуючих, окрім таких самих як вони. За своїх вони довбешки відривали не думаючи. Ключове поняття - за своїх. (виділено великим жирним шрифтом). Соціальні ліфти працювали в середині козацької структури чітко і безвідмовно, система взаємопідтримки була проста і надійна як молоток. Роздача "рожевих слоненят" у вигляді цілющих п#здюлів всім бажаючим посягнути на їх права і вольності була швидкою і жорстокою. Всі бажаючі могли приєднатись на безплатній основі, але приймаючи правила гри. Коли стають зрозумілими принципи дії цієї системи - питання про те, з якого переляку козацтво здіймало стільки повстань і воювало з купою сусідів не виникає. Всі розуміють чому і як.Поляки теж зрозуміли, але з другої спроби, прогулявшись по граблях двічі (я про Хмельницького і невеличкий хутір під Чигирином), і в результаті неілюзорно вигрібши за свою несприйнятливість "попередньо пройденого матеріалу" - отримали три поділи власної держави. Котра надірвалась доводячи свою точку зору. В подальшому намагаючись звернутись за підтримкою в своїх намаганнях відновити державність, до нащадків тих самих козаків, були відправлені в пішу прогулянку до вершини однієї з гір в Андах. Ітогі падведьом. (с)(бо щось літер вийшло до трясця) Для того щоб правильно використовувати таку науку як історія у виховних і розвиваючих цілях, потрібно перш за все правильно розставляти акценти:- своїх витягувати звідусіль і за будь-яку ціну.- асоціальний і аморальний елемент серед своїх перевиховувати за допомогою кальоного лому в усіх доступних варіаціях. (від пендаля за викинуте сміття не там де треба до найтяжчих випадків) Варіації "кальоного лому" в сучасному світі теж різноманітні - проявляйте ерудицію і винахідливість.- всіх сусідів тримаємо в тонусі усвідомленням того факту, що нам по великим цимбалам виробництва Страдіварі їх претензії і погляди на питання, що стосуються нас і нашого життя. Ми нікого не вчимо як жити, і нас не треба. Це боляче, дуже.Вони повинні чітко усвідомлювати, що ми можемо "впертись рогом" і рознести всіх на мілку тирсу, що буде потім нам по тим же цимбалам Страдіварі. Такий розклад примушує задуматись над віковічним питанням - нахуа, і що потім?Тільки в такому випадку використання історії і літератури у виховних цілях буде виправданим. Спробуйте знайти подібні елементи "історії плачу" у тих же британців чи американців. Можна спробувати підколоти на національну тематику шотландця чи ірландця в пабі, і ви дізнаєтесь скільки зубів вам винесуть першим пендалем і наскільки міцні ваші ребра в протистоянні з найближчим стільцем.Чому так? Бо в них ніхто в Національній Історії та Літературі не плачеться на тему "які ми хороші і нещасні". Сприйняття світу там інше. А якщо й скаржаться на "тяжку долю трахтором переїхану" - то тихенько і під ковдрою, щоб підростаюче покоління та сусіди не бачили. Бо не по кошерному феньшую так себе поводити в світі.Дякую за увагу всім хто дочитав. Ваша точка зору має таке ж право на існування як і моя. Питання, побажання та пропозиції з конструктивом в комплекті розміщуйте в коментарях. Змінено 17 травня, 2016 користувачем Citizen UA 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vad_Sv Опубліковано 17 травня, 2016 Report Share Опубліковано 17 травня, 2016 НМД козаки - звичайні бандити і найманці.А вся лірика про них - середньовічний "шансон", який не має з дійсністю нічого спільного.За виключенням пісні про спалену живцем Галю. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Citizen UA Опубліковано 17 травня, 2016 Автор Report Share Опубліковано 17 травня, 2016 НМД козаки - звичайні бандити і найманці.А вся лірика про них - середньовічний "шансон", який не має з дійсністю нічого спільного.За виключенням пісні про спалену живцем Галю. Кого іпе, ким вони були насправді? Автор інше мав на увазі Link to comment Share on other sites More sharing options...
Прол Опубліковано 17 травня, 2016 Report Share Опубліковано 17 травня, 2016 НМД козаки - звичайні бандити і найманці. Бандиті и наёмники - ето род занятий.А казаки - ето не род занятий. а стиль жизни :о) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Десантник Опубліковано 17 травня, 2016 Report Share Опубліковано 17 травня, 2016 Бандиті и наёмники - ето род занятий.А казаки - ето не род занятий. а стиль жизни :о)абаржака Например достаточно изучить территориальное (полковое) устройство Украины после победы колхозного строя Хмельницкого... А там блядь открытий чудных... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Опубліковано 18 травня, 2016 Report Share Опубліковано 18 травня, 2016 Це вже при капіталізмі для простих людей було де прикласти свої здібності, а за часів козацтва було лише дві можливості - селянин або розбійник. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts