Перейти до змісту

Ви ще переживаєте за освіту своїх дітей в Україні?


Dilbert

Recommended Posts

Як я провів один день в школі сина. Блог програміста

 

 

Одного разу я взяв день відпустки на роботі і просто відсидів у класі сина кілька уроків. У цій колонці — про пережиті мною враження.

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/__1057.pngУ минулому році наша сім'я повернулася з Данії, проживши там 4,5 роки. У Львові ми віддали свого 10-річного сина до звичайної школи. Я вирішив подивитися, чим відрізняється українська школа від школи в Данії.

Перше вересня

Усіх дітей вишикували на стадіоні (неасфальтованому і без трави). Незрозуміло навіщо це досі робити — спека, пил, офіційні промови. Батьки нудьгують, діти відверто страждають.

Добив мене піп. Там був реальний батюшка — він прочитав напуття, потім пройшов і окропив усіх водою (діти були тільки раді — божественна свіжість!). У нас церква начебто відділена від держави — це взагалі законно? ХІХ століття якесь.

У Данії діти просто починають вчитися (в кінці серпня), жодного показного офіціозу і попів.

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/22851513_10212572721725788_2106299644_o.jpg

Що сподобалося: у нашого сина красива вчителька.

Загальні враження

Вразило, що діти на перервах не можуть виходити на вулицю — «школа не може забезпечити там їх безпеку». У Данії діти виходять на 40-хвилинну перерву — адже ці потужні "генератори енергії" потрібно регулярно розряджати.

У туалетах немає туалетного паперу. Питної води теж.

Зате нам сказали, що дуже бажано приходити за 15 хвилин до першого уроку, щоб усі діти співали гімн у вестибюлі. (Ви серйозно?)

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/22879191_10212572721245776_1747966056_o.jpg

Загальноосвітні предмети

Отже, урок. Діти сидять належно — з перших хвилин учитель майстерно бере дисципліну в свої руки. Відповідають по черзі — від них очікується старанність і увагу. Українська мова, природознавство — клас працює, як налагоджений механізм.

Але щось мені не подобається цей стройовий спів. Якщо подивитися вглиб, то тут і з'являється український патерналізм і відсутність критичного мислення.

1. Дітям показують слайд про те, скільки звуків можуть видавати різні тварини. Списком, розумієте? Курка — 13, жаба — 6, свині — 23. Це навчання? В ідеалі потрібно було б з'їздити в зоопарк і вивчити все на місці. Подивилися на власні очі, отримали життєвий досвід. У крайньому разі можна поставити записи з YouTube (проектор зараз є скрізь). Але ні, натомість голі цифри на екрані. Моя дитина знатиме багато цифр — і нічого не знатиме про реальність.

Данські ж діти ходять на екскурсії до лісу, в будиночок лісника або вчаться робити деревне вугілля. В океанаріум (квиток оплачують батьки). Що завгодно, щоб діти інтегрувалися в світ з молодих років.

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/23030467_10212595227048407_547786020_o_01.png

2. Від дитини не чекають, що вона подумає і сміливо висловить свою думку, ні. Потрібно сказати правильну відповідь, а весь інший час вона повинен просто не ворушитися.

Над дошкою висить Тарас Шевченко. В Україні і світі є багато поетів, але кожен український учень знає, що правильна відповідь на питання «Хто твій улюблений поет?» — «Тарас Шевченко» (перевіряв на своєму синові після року навчання в українській школі).

Дитині говорять не тільки, що знати, а й що відчувати і що любити. Розумієте? Наших дітей вчать потрібної відповіді на питання «Що ти любиш?» Це догматизм — перший крок до гіпнозу свідомості. (Ті, хто від такого прикладу «реве та стогне», не поспішайте. Шевченко — тільки приклад).

3. Дітям прочитали розповідь, як дельфіни вивели корабель на правильний курс. Потім їм ставили питання за текстом: якого кольору було небо, як називалося море, в якому загубився корабель, як називався корабель.

Не забувайте, що відповідати треба було правильно і швидко. Але тут один хлопчик підняв руку і поставив питання, за яке я б відразу поставив йому найвищий бал (запам'ятав навіть його ім'я — Кирило. Молодець, Кирило!). Питання було таке:

«А звідки дельфіни знали, куди потрібно було кораблю?»

Учитель обіцяє розібрати це питання наступного разу, лунає рятівний дзвоник. Усе.

А адже хлопчик виявив рідкісний талант — критичне мислення. Зверніть увагу: він був один такий у той момент проти по-конформістськи налаштованого класу. Очевидно, ці паростки свідомості просто зів'януть без участі дорослого, який їх підтримає і направить.

А що, це прям так важливо, запитаєте ви? Навіщо це потрібно? А від того, що мільйони українців голосують за одних і тих же кандидатів, не думаючи. Не міркують критично. Тобто не дивляться, що обіцяв цей кандидат минулого разу і що з цього виконав, просто дивляться на нього як ніби з чистого аркуша. І так у всьому.

Англійська

Діти по черзі вписують дієслова am та is у прочерки. Для них це занадто легко, вчителька не дуже добре знає їх рівень, оскільки вона на заміні. Гаразд.

Але коли мій син приходить зі школи і питає, чому the zoo їхня штатна вчителька вимовляє як ze zu (звуки th і z дуже різні, а у неї це однаковий звук), я не знаю, що йому відповісти. Рівень підготовки вчителів часом дуже низький, що не дивно з нашими зарплатами.

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/22882548_10212572721325778_1154102006_o.jpg

Фізкультура

Тут питань немає — дітям подобається активність.

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/22879412_10212572721365779_891058282_o.jpg

Їдалка

Їжа — не найкращої якості. Діти з'їдають 50% порцій — не подобається. Хтось приносить своє.

Були зайві порції, тож я зміг спробувати — риба найдешевша, не дуже приємна. Гарнір нормальний, але його зіпсувати важко.

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/22879008_10212572721285777_496331545_o.jpg

Між рядків

У завданнях з математики серйозно знижують оцінки за помарки. За приклади, які мій син розв'язує в розумі, в зошиті він отримує посередні оцінки — за почерк і виправлення. Так математика перетворилася на чистописання.

У одного хлопчика наша красива вчителька при всіх двічі рвала і викидала на смітник зошит з домашко, мовляв, занадто погано. Про це мені розповів мій син. Але ж діти болісно переживають сцени насильства. Той хлопчик плакав. Більше того, у всього класу всередині, напевно, стиснуло. Це основи психології.

Я пішов розбиратися. Виявляється, вчитель так робить за погодженням з його мамою — вона попросила так робити, щоб він старався. Йдемо до мами. Мама сувора — голова батьківської ради. Говоримо. Вона сміється, мовляв, все добре, хлопчикові це на користь. Я не вгамовувався, пояснюю їй, що мій син погано засинати став від цієї сцени, що вже говорити про її сина? Загалом, ми знайшли спільну мову. Здається, достукався.

Шкода, що доводиться виносити сміття з хати, але якщо у нас у країні так травмувати дітей — норма, то про це мовчати не можна.

Батьківські збори

Що найбільше здивувало — батьки обговорюють тільки побут. Наприклад, «скільки в цьому році скидаємося на мастику для паркету в класі» і «хто буде покривати підлогу цієї мастикою». Я запропонував дізнатися у школи, чи є у них ця мастика (якщо є паркет, то повинні виділяти гроші на покриття), і хто відповідає за цю роботу. Всі обернулися і подивилися на мене. Ідея загалом сподобалася, тому що «мастичити» підлогу ніхто не хотів. Довелося взяти це на себе і дізнаватися у директора школи. (Виявилося, мастика реально є і роботу цю повинна виконувати школа.)

http://nv.ua/img/forall/users/172/17275/1_25.jpg

Потім я запропонував встановити в класі воду в балоні, тому що дуже важливо, що діти п'ють весь день. Пити воду з крана в нашій країні поки що шкідливо для здоров'я. Всі знову обернулися і подивилися на мене.

Спочатку все вперлося в те, скільки конкретно скидатися. Чи не простіше давати воду з собою в пляшці? Ок, швидкий розрахунок показав, що якщо дитина випиває дві склянки, а дітей в класі 32, нам потрібно стільки-то балонів на місяць, тобто 50 грн на місяць з батьків — копійки (на мастику для підлоги готові були здавати вдвічі більше ). Другий етап опору — хто це буде робити. Я свідомо не хотів брати і цю задачу на себе, тож дві мами взялися довідатися про ціни постачальників, але в підсумку в тому році так нічого і не вирішилося.

Загалом, ми грузли в побуті. Я не чув, щоб піднімали питання про якість освіти своїх дітей.

Мої висновки:

1. Україна продовжує жити в ХІХ столітті.

2. Тепер зрозуміло, де людини починають перетворювати в another brick in the wall.

3. Замість розвитку мислення і впевненості в собі дітям "впедалюють" затверджені МОН факти.

4. У школи є гроші, але крадійство процвітає, тому «немає туалетного паперу» і взагалі нічого.

5. Я подивився і платні школи. Так, там краще і матеріальне забезпечення, і підготовка вчителів, але розвиток мислення все одно на низькому рівні. Поки мало хто навіть так ставить питання.

Що, на мій погляд, потрібно робити:

1. Потрібно розвивати не тільки дітей, а й учителів. А найважливіше — батьків, щоб у них був правильний запит.

2. Батьківський контроль дуже багато що може змінити. Потрібно більше активності від батьків.

Після цього мені стало цікаво подивитися на це очима вчителя, тому в наступній статті я розповім, як став вести уроки інформатики в школі.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

за дітей вже переживати пізно

 

ось заступник міського голови не знає римських цифер

 

ОСВІТЯНИ НАШОГО ЧАСУ

======================

Культура пре, культура в тренді,

Де та Європа, де той Рим?

Хильнув горілки (краще бренді),

І вже покінчив із старим.

 

Що то за "Х" і патик з нею,

Номенклатура не збагне.

Свиня залишиться свинею,

Рядно свиняче геть брудне.

 

Тремтить від жаху господарка,

Сховався лікар під столом,

Бо ця очільна куховарка

Звитяжно лізе напролом.

 

О римський спадок позабутий,

Цифр старовинних частокол!

Вас вже не видно і не чути,

Що і засвідчив протокол.

 

6 листопада 2017 року

 

O. Gabovych

 

 

==========================

 

/m.censor.net.ua/video_news/461883/a_otse_h_mstse_tse_sho_vono_bez_palochki_prosto_h_zammera_cherkass_shevchenko_vpervye_v_jizni_uvidel

https://m.censor.net.ua/video_news/461883/a_otse_h_mstse_tse_sho_vono_bez_palochki_prosto_h_zammera_cherkass_shevchenko_vpervye_v_jizni_uvidel

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

відомий фальсифікатор всіх педакадеміків - це Кремень Василь. Він сфальсифікував всю педагогічну науку в України за 2 десятиліття свого правління НАПНУ - там навіть лептони виявили, а решту ж просто ніхто не читав, але якби прочитав - Василь Кремень став би переможцем на всі наступні десятиліття!

 

Ось він фальсифікує з себе студента-спортсмена на Всесвітній олімпіаді у Сеулі, на яку поїхав за бюджетні гроші, якими фінансувалась українська студентська збірна.

25151987_1659222907475535_54298416722102

Його запитав цей студент, на якому Кремень курсі. Не знаю, що він відповів, але за календарем - на восьмому десятку.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

доктор наук, ипонамать, и ведь калечат детей....

 

Tetiana Siwak з Тетяною Сивак.

#ДрогобицькийПедагогічний

Старий довбень Ігорко Флюнт (здається, це прізвище стає діагнозом... 1f642.png:) ) язиком в офіційному журналі ДАК (Державна атестаційна комісія - та, що роздає за сало звання дохтєра й кандидата) видав опус "Взаимодействие тонкого и физического тел человека" (ключевые слова: пракосмическая субстанция - непроявленный девственный материал, трансураны). 
--
Найфеєричніша цитата резюме: " З фізико-хімічної точки зору людина всередині себе синтезує на атомному рівні золото, котре, з'єднуючись з бромом, утворює магічно стабільні атоми трансурану, котрі є основою потужної магічної енергії душі". 
--
Воно цілий дохтєр і завкафедрою, курча! 1f642.png:) Один зі співавторів Ігорка-дохтєра також видав не гірший опус: Попович, І. Л., Бабелюк, В. Є., Королишин, Т. А., & Дубкова, Г. І. (2013). Негайний вплив християнської молитви на параметри ЕЕГ і кірліанограми. Здобутки клінічної i експериментальної медицини, (2), 275-276.

Ігорку, зупинись!))) Бо вже став "здобутком клінічної медицини"!))

 

28056135_1691499000909403_91580625201462

Link to comment
Share on other sites

 


доктор наук, ипонамать, и ведь калечат детей....

Ну, доктора наук не застрахованы от маразма, как показывает статья. Куда более волнующий вопрос - как это печатается в журнале ДАК...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Хоча увага країни прикута до НМУ ім. Богомольця, в Інституті раку також розвивається драма - витискають з роботи Олександра Грабового, викривача плагіату Кротевича. 
Сьогодні разом з Ірина Єгорченко та Svetlana Arbuzova на запрошення директорки Інституту раку пані Олени Колесник взяли участь у зустрічі щодо пошуку виходу із ситуації утисків Alexandr Grabovoy. 

Очікувана нами консультаційна зустріч виявилася засіданням пара десятків прибічників пана Кротевича.
 
Нагадаю, що Грабовий викрив його на академплагіаті. Проте, колектив лабораторії та керівництво Інституту вважають, що академічна недоброчесність - це не проблема.
 
Проблема в особистості Грабового, який хотів їх перетворити на власних рабів, коли запропонував створити при Інституті держпідприємство, яке могло б надавати послуги діагностики на комерційній основі. Але ж наша медицина - безкоштовна! Тому колектив лабораторії сказав рішуче "ні!" авантюристу з публікаціями у міжнародних рецензованих наукових виданнях.
 
Поки він писав свої публікації, вони тягнули на собі роботу з діагностики онкозахворювань і здійснювали збір матеріалу для публікацій наукової керівниці Кротевича, які пізніше були дослівно повторені талановитим діагностом в інших публікаціях. 

А нас, тобто громадську організацію ТРОН та антиплагіатну ініціативу Дисергейт Грабовийпідло використав для зведення рахунків з гордістю Інституту Кротевичем. 
Звичайно те, що наукові журнали відізвали публікації з академплагіатом - це не аргумент проти талановитого діагноста. І те, що після нашого листа до НМУ ім. Богомольця Кротевич прийняв рішення звільнитися за власним бажанням - це чисто його особиста воля і бажання не викладати і не показувати приклад академічної недоброчесності у медуніверситеті. 
Як на мене, то довірять діагностику людині, яка привласнює чуже авторство та колективу, який його підтримує небезпечно, бо чого можна очікувати від неетичних медиків? 
Сподіваюся, що керівництво візьме до уваги непросту ситуацію з ризиками для репутації Інституту та створить належні умови праці для Грабового. 

Svitlana Vovk
 
27332607_1575817442494200_24931341048608
27751671_1575817615827516_82121168807205
27655171_1575817792494165_43244915663766
 
 
 

 

 
 
Link to comment
Share on other sites

ребята     на кафедру сейчас может идти или мудак или сволочь без вариантов.  то есть человек или ничего не умеет или хочет взятки.  то есть консультироваться у профессора просто кретинизм.  чем выше должность тем  больший мудак.  точка.   вариантов заинтересованности два . наука и деньги. в законных  формах ни первого ни второго у нас на кафедре сейчас нет  . меня недавно пригласили прочитать лекцию на одной конференции. фраза звучала следующим образом-  там будут читать профессора. уровень лекций вы понимаете. мне надо   что то нормальное....

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

в Украине везде)...мотивации для нормального человека идти на кафедру просто нет нигде. из НМУ все разбегаются. так как поставили турникет и не дают левые работы делать

Link to comment
Share on other sites

Самообучение - курси, книги, интернет, коллеги и тд.

 

Добре, що медицина така нескладна спеціальність - вистачить платних семінарів, гугля з гугль-букс, ютуба і консультацій на форумах.

Link to comment
Share on other sites

в стоматологии  на платных курсах учат прямо противоположному тому что в универе. то есть чем раньше человек забудет  то говно которое ему парили в нму тем  лучше  и быстрее специалистом будет

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

в стоматологии на платных курсах учат прямо противоположному тому что в универе. то есть чем раньше человек забудет то говно которое ему парили в нму тем лучше и быстрее специалистом будет

А ліцензію/дозвіл на практику/лікування без легальної освіти/диплому у нас хіба дають?

Змінено користувачем Jinx
Link to comment
Share on other sites

А ліцензію/дозвіл на практику/лікування без легальної освіти/диплому у нас хіба дають?

а хде речь о "практику/лікування" без легального образования?

Речь шла о последипломном самообразовании

Link to comment
Share on other sites

 

 


Речь шла о последипломном самообразовании

 

Те, що спеціаліст повинен самовдосконалюватися, щоб лишатися спецом - зрозуміло

Але хіба то освіта, якщо її потім треба забути та перевчатися? Невже там навіть базові знання застарілі?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Створити...